Blog

Rebranding bloga

rebranding bloga
Treści w internecie nie są wieczne. Zmieniają, się mody, trendy i sami twórcy, a to co wydawało się aktualne jeszcze niedawno, dziś wydaje się reliktem przeszłości.

Wprowadzenie: dlaczego warto zmienić nazwę swojego bloga?

Znasz to uczucie, kiedy w końcu skończyłeś post na blogu lub artykuł i chcesz go opublikować tak szybko, jak to możliwe, ale potem zdajesz sobie sprawę, że nazwa artykułu nie jest do końca właściwa? Osoby, które nie są profesjonalistami w blogowaniu, pomyślą, że zmiana nazwy bloga lub artylułu jest łatwym zadaniem. Cóż, tak nie jest.

Krok 1) Profil marki – Jaka jest osobowość Twojej marki? Jakie cechy to definiują?

Aby zbudować relację z potencjalnymi klientami, ważne jest poznanie i wykreowanie firmy od podszewki. Jeśli chcesz dobrze zrozumieć swoją markę, musisz zbadać wartości i osobowość swojej marki.

Pierwszym krokiem do poznania Twojej marki jest zbadanie, jakie słowa opisują Twoją firmę. Istnieje kilka słów, które mają uniwersalne znaczenie, które można zastosować do każdego rodzaju działalności, podczas gdy niektóre są specyficzne i wyjątkowe tylko dla niszy w której się poruszasz.

Krok 2) Logo — Jakie logo lubisz i dlaczego?

Logo jest najważniejszym narzędziem brandingowym każdej firmy. Jeśli planujesz stworzyć własne logo, pamiętaj o kilku rzeczach:

1) Staraj się być oryginalny. Nie kopiuj czyjejś pracy.

2) Upewnij się, że logo ma bezpośredni związek z nazwą Twojej firmy lub tym, co reprezentuje, na przykład jeśli sprzedajesz buty, postaraj się, aby buty były widoczne w logo.

3) Kolory również powinny być odpowiednie dla Twojej branży i być zgodne z emocjami, które ma wywoływać twoja marka.

4) Zachowaj prostotę! Utrzymuj czystość i klarowność projektu.

5) Staraj się unikać obrazków lub symboli, które mogą obrazić pewne grupy ludzi, kultury, płcie itp.

Krok 3) Kolory i czcionki — Jakie kolory preferujesz lub jaka jest paleta kolorów charakterystycznych dla Twojej firmy?

Paleta kolorów Twojej witryny jest ważną częścią projektu i pomaga odwiedzającym zrozumieć, o co chodzi w Twojej firmie.

Istnieje wiele sposobów na stworzenie palety kolorów. Najpopularniejszym sposobem jest użycie narzędzia, które jednym kliknięciem generuje paletę kolorów. Istnieje również kilka aplikacji, których możesz użyć, aby znaleźć idealne kolory dla swojej witryny i projektu bloga.

Istnieje wiele rodzajów kolorów, ale istnieją dwie główne kategorie: kolory ciepłe i chłodne. Ciepłe kolory to odcienie czerwieni, pomarańczy, żółci i brązów, podczas gdy chłodne kolory to błękity, zielenie, fiolety i szarości.

Jakie czcionki najlepiej przekazują klientom/czytelnikom Twojej witryny?

W przypadku bloga firmowego zaleca się używanie czcionki, która jest czytelna i nie męczy wzroku. W przypadku witryny internetowej możesz poeksperymentować z różnymi czcionkami, ale upewnij się, że są czytelne i czytelne. Czcionki klasyczne to Arial i Times New Roman, a czcionki modne w 2021 r to Roboto, Open Sans, Lato, Montserrat, Ubuntu, Oswald, Raleway, Poppins i Comfortaa.

Krok 4) Strategia treści — czy jest coś, czego chcesz więcej lub mniej w swojej witrynie? Czy masz jakieś motywy, które ciągle pojawiają się w Twojej witrynie, które wymagają lepszej reprezentacji lub?

Strategia treści to sposób tworzenia i rozpowszechniania treści pisanych i wizualnych. To plan w jaki sposób chcesz zaangażować odbiorców za pomocą najbardziej odpowiednich dla nich angażujących treści.

Media społecznościowe to świetne miejsce na rozpoczęcie budowy treści ponieważ mają wyższe wskaźniki zaangażowania niż jakakolwiek inna forma marketingu. Powinieneś publikować co najmniej raz dziennie na swoich platformach społecznościowych, jeśli chcesz, aby Twoi obserwatorzy byli zaangażowani. Możesz także wykorzystać media społecznościowe do obsługi klienta, odpowiadania na pytania i rozpatrywania reklamacji w czasie rzeczywistym.

Twój blog jest kolejnym ważnym elementem Twojej strategii treści, ponieważ masz całkowity wpływ na publikowane treści i możesz budować swoją niezależną od niczego grupę odbiorców.

You might be interested in …